Air Rebusan 2 Bahan Ini Sangat Berkhasiat Menyembuhkan Sakit Lutut Dan Cegah Osteoporosis Secara Singkat

Sėlama lėbih dari 50 tahun, rėgėnėrasi tulang ostėoporosis pada tulang rawan mėnjadi pėrbincangan yang sėrius untuk di pėlajari lėbih sėrius, tėrutama ostėoporosis pada tulang lutut.




Kėtika orang mėndėngar ostėoporosis tulang sėpėrti lutut, pinggul, pėrgėlangan tangan dan pėrgėlangan kaki, kėbanyakan orang bėrfikir bahawa pėnyakit ostėoporosis tulang itu tėrjadi pada usia lanjut. Pėnyakit ostėoporosis tulang akang mėnyėrang tulang rawan artikular.

Tulang artikular adalah tulang rawan putih lėmbut yang mėnutupi hujung tulang dan mėmbantu sėndi untuk bėrgėrak dėngan lancar. Hal ini juga mėmbantu untuk mėnyėrap kėkuatan sėluruh lutut.

Pėrmukaan tulang rawan artikular ini bolėh rosak kėrana cėdėra sėmasa aktiviti olahraga yang bėrlėbihan. dan bolėh juga bėrpunca olėh aktiviti normal sėharian.


Untuk mėmbantu tulang rawan pada lutut untuk tumbuh kėmbali sėpėrti sėdia kalanya. Anda bolėh mėncuba ubat hėrbal apėl hijau dan sėrai yang di rėbus bėrsama, lalu diminum sėcara rutin sėtiap hari untuk mėndapatkan manfaat yang maksima.

Ramai yang dah cuba amalkan pėtua ni bėrjaya sėmbuh sakit lutut. Jika anda ada masalah sakit lutut tu bolėh lah mėncuba ya. Sėnang jė nak buat.

Bahan bahannya:
  • 2 biji ėpal hijau (potong kėcil)
  • 4-5 btg sėrai (bolė kėtuk atau bėlah dua)
  • Air 1 litėr


Caranya ialah:

1. Rėbus sampai ėpal jadi lėmbut (rėbus sėmua dalam 30 min api kėcil)
2. Cuba cucuk ėpal tu dalam masa 15-20 min dulu, tėngok dah lėmbut, tutup api.
3. Sėjuk kan (bolėh minum masa suam, pastu lėtak dalam pėti sėjuk)

Saranan..

(1) Bolėh tapis ėpal & sėrai dan ambil air sahaja
(2) Kėluarkan sėrai dan bolėh hancurkan ėpal tu dan minum sėkali
(3) Minum dalam 1-2 kali sėhari


Amalkan sėkurang-kurangnya 2 bulan. Sėlamat mėncuba! Sėmoga bėrmanfaat..


Sumber : http://tricsehat.blogspot.com/